شيوه نامه استفاده از متروها با رويكرد جلوگيري از شيوع ويروس كرونا ابلاغ شد
شيوه نامه استفاده از متروها با رويكرد جلوگيري از شيوع ويروس كرونا ابلاغ شد
شيوه نامه استفاده از متروها با رويكرد جلوگيري از شيوع ويروس كرونا از سوي مديركل دفتر حمل و نقل ريلي درون شهري و حومه سازمان شهرداري ها و دهياريهاي كشور به مديران عامل شركت ها و سازمان هاي قطارشهري شهرداريها ابلاغ شد. به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور، متن اين ابلاغيه كه توسط مرضيه شاه محمدي مديركل دفتر حمل و نقل ريلي درون شهري و حومه سازمان شهرداري ها و دهياريها ابلاغ شد، به شرح زير است: " با عنايت به لزوم پيشگيري از ابتلا به ويروس كرونا و نحوه مديريت صحيح اين همه گيري و ارائه خدمات ايمن و موثر به شهروندان ضروري است در راستاي سلامت محيط، با آمادگي كافي به رعايت موارد ذيل اهتمام ورزند كه توجه به اين اقدامات كنترلي ساده مي تواند در جلوگيري از ابتلا به اين بيماري بسيار مفيد به فايده باشد. 1- نصب دستگاههاي ضدعفوني كننده دست در هر ايستگاه مترو و دقت در شارژ مرتب مواد شوينده و.... 2- نظافت سطوح داراي تماس مشترك شامل ميله هاي افقي و عمودي، نرده پله ها، پله هاي برقي، دستگيره ها، پشتي صندلي ها در واگن هاي مترو، دستگاه هاي شارژ كارت مترو، خودپرداز، گيت بليت و ساير سطوح با كمك مواد شوينده و گندزدا در پايان هر نوبت كاري و ضدعفوني و گندزدايي كل واگن هر شب بعد از پايان كاري 3- نصب توصيه هاي بهداشتي در ايستگاههاي مترو، و تابلوهاي آموزشي و پخش تصاوير بهداشتي از طريق سيستم PIS قطارها در داخل واگن ها براي آموزش شهروندان جهت رعايت اصول و نكات بهداشت فردي( رعايت نكات و آداب تنفسي مي تواند منجر به قطع زنجيره بيماري شود) 4- وجود مواد شوينده، گندزدا، امكانات و تجهيزات نظافت، به مقدار كافي و لازم در محل 5- شستشو، نظافت و گندزدايي تمام سطوح سرويسهاي بهداشتي در ساعات مشخص به طور مرتب و مستمر 6- قراردادن سطل هاي درب دار پدالي در كليه ايستگاهها 7- جمع آوري دستمال كاغذي هاي استفاده شده و همچنين وسايل يكبار مصرف نظافت در كيسه هاي پلاستيكي محكم و سطل هاي در دار پدالي و دفع آنها در آخر هر نوبت كاري توسط مسئول نظافت همان شيفت 8- ممانعت از ادامه فعاليت پرسنل بيمار و مشكوك به بيماريهاي تنفسي 9- كنترل دائم دستگاههاي تهويه ايستگاهها به منظور اطمينان از جريان منظم هوا در داخل ايستگاهها
ثبت کننده: سارا نیک اختر
تاریخ: 1398/12/05
تعداد بازدید: 932





نظرات کاربران
راهنمای مشتریان
ثبت شکایات
جهت ثبت شکایت پس از ورود از پنل کاربری در قسمت ارسال تیکت می توانید انتفاد ، پیشنهاد و یا شکایت خود را اعلام نمایید
نسخه 5.0.0.1