توضيحات معاونت امور شهرداري ها در زمينه نوسازي ناوگان اتوبوسراني شهري
توضيحات معاونت امور شهرداري ها در زمينه نوسازي ناوگان اتوبوسراني شهري
معاونت امور شهرداري هاي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور در پي انتشار خبري در خبرگزاري فارس در روز 19 بهمن ماه با عنوان « چه رانتي در واردات 1500 اتوبوس خارجي به كشور وجود دارد؟» توضيحاتي را در زمينه تنوير افكار عمومي درخصوص نوسازي ناوگان حمل‌ونقل عمومي شهري اعلام كرد. به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور، متن اين توضيحات به اين شرح است: "اهتمام جدي وزارت كشور به نوسازي ناوگان حمل‌و‌نقل عمومي و تجاري كشور، به‌ويژه ذيل طرح رياست محترم جمهوري كه از بهمن‌‌ماه سال 1396 آغاز شده است، در كنار ساير دستگاه‌هاي ذي‌مدخل از جمله وزارت نفت، بانك مركزي، سازمان برنامه و بودجه و با مسئوليت وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران) از جمله اقداماتي است كه با وجود مشكلات متعددي از جمله تحريم‌هاي ظالمانه و محدوديت‌هاي موجود درخصوص نقل و انتقال ارز از طريق بانك‌هاي داخلي به حساب‌هاي شركت‌هاي فروشنده خارجي و افزايش شديد قيمت اتوبوس‌ و قطعات آن، به مسير رو به جلوي خود ادامه مي‌دهد. در همين راستا و با پيگيري‌هاي مكرر اين سازمان، جلساتي به رياست معاون اول محترم رييس‌جمهور و با حضور رييس كل محترم بانك مركزي، وزراي محترم نفت، صنعت، معدن و تجارت، معاون محترم عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور و رييس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور، رييس محترم صندوق ذخيره ارزي، شهردار محترم تهران و تني چند از مسئولان حوزه حمل‌ونقل تشكيل شد و طي آن‌ها تصميمات راهگشايي براي نوسازي ناوگان فرسوده اتخاذ شد. در اين جلسه، مقرر گرديد نحوه تأمين مالي 3 هزار اتوبوس (1500 دستگاه شهر تهران و 1500 دستگاه ساير شهرداري‌ها) براي شهرهاي كشور جهت توليد داخل توسط بانك مركزي تعيين و به سرعت در دستور كار براي اجرا قرار گيرد كه ضمن پرداخت سهم دولت از محل صرفه‌جويي سوخت (مبلغ 142200 دلار به ازاي هر اتوبوس)، مابقي هزينه خريد اتوبوس‌ها توسط شهرداري‌ها يا بخش‌هاي غيردولتي تأمين مي‌شود. همچنين در اين جلسه، بازسازي 2 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده (1000 دستگاه شهر تهران و 1000 دستگاه ساير كلانشهرها) در شهرهاي سراسر كشور با استفاده از اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه و تسهيلات صندوق كارآفريني اميد به منظور به‌كارگيري در چرخه حمل‌ونقل عمومي كشور مورد تصويب قرار گرفت. به اين ترتيب، با عنايت به سياست‌هاي دولت هيچ تصميمي مبني بر واردات اتوبوس ساخته‌شده كامل وجود ندارد و تنها واردات قطعات منفصله (CKD) به منظور توليد اتوبوس در داخل صورت خواهد پذيرفت و بيان خبر نادرست واردات اتوبوس، ناشي از برداشت اشتباه يك خودروساز و متعاقباً شتاب‌زدگي در رسانه‌اي كردن اين قضيه بدون تحقيق در صحت و سقم آن بوده است. "
ثبت کننده: سارا نیک اختر
تاریخ: 1398/12/15
تعداد بازدید: 694





نظرات کاربران
راهنمای مشتریان
ثبت شکایات
جهت ثبت شکایت پس از ورود از پنل کاربری در قسمت ارسال تیکت می توانید انتفاد ، پیشنهاد و یا شکایت خود را اعلام نمایید
نسخه 5.0.0.1