برنامه ريزي براي اشتراك تجربيات موفق و همكاري با موسسات بين‌المللي در زمينه توسعه روستايي
برنامه ريزي براي اشتراك تجربيات موفق و همكاري با موسسات بين‌المللي در زمينه توسعه روستايي
معاون امور دهياري‌هاي سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور گفت: بهره‌گيري از تجربيات موفق ساير كشورهاي دنيا در زمينه برنامه ريزي روستايي و اجراي طرح‌هاي توسعه روستايي مي‌تواند رهيافت‌هاي جديدي را براي اجراي برنامه‌هاي ملي ايجاد نمايد. به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور، علي قرباني با بيان مطلب بالا اظهار كرد: البته با توجه به تفاوت‌هاي فرهنگي و ويژگي هاي خاص روستاهاي كشور، لازم است شيوه‌ها و روشهاي ساير كشورها با حفظ شاخص‌ها و عناصر هويت روستاهاي كشور بومي شود. وي افزود: از اينرو با توجه به سابقه طولاني موسسه همكاري‌هاي بين‌المللي ژاپن(جايكا) با سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها كشور در زمينه مسايل مختلف توسعه شهري و پس از بررسي‌هاي صورت گرفته، اولين جلسه هماهنگي براي بهره‌گيري از ظرفيت‌ها و تجربيات اين موسسه در زمينه توسعه روستايي برگزار شد. دكتر قرباني همچنين در خصوص مباحث جلسه نيز گفت: در اين جلسه كه با حضور مدير موسسه ياد شده در ايران و هماهنگ كننده آموزش و برنامه‌ريزي آن برگزار شد، ابتدا ضمن بررسي زمينه‌هاي همكاري مشترك، ويژگي‌هاي روستاهاي ايران و سابقه برنامه‌ريزي روستايي در ايران تشريح و سپس توسط مدير موسسه، اقدامات و طرح‌هاي اجرا شده توسط موسسه مذكور در ساير كشورها و تجربيات كشور ژاپن در زمينه توسعه روستايي بيان و مقرر گرديد دوره‌هاي آموزشي و ترويجي در زمينه توسعه روستايي با توجه به وضعيت روستاهاي ايران طراحي و پيشنهاد شود. شايان ذكر است در اين جلسه علي قرباني معاون امور دهياري‌هاي سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور به تشريح اهميت مشاركت ذينفعان در امر توسعه پرداخت و مشاركت را به عنوان قلب توسعه دانسته و عنوان نمود كه تجربه شكل‌گيري شوراهاي اسلامي روستا و دهياريها از موفق‌ترين تجارب در زمينه مشاركت دادن مردم در امر توسعه در طول تاريخ برنامه‌ريزي در كشور مي‌باشد. در پايان جلسه نيز مدير دفتر موسسه همكاري‌هاي بين‌المللي ژاپن نيز اظهار اميدواري كرد كه با اشتراك تجربيات موفق، دو كشور بتوانند در زمينه توسعه روستايي نيز همكاري‌هاي مستمري داشته باشند.
ثبت کننده: سارا نیک اختر
تاریخ: 1399/08/17
تعداد بازدید: 682





نظرات کاربران
راهنمای مشتریان
ثبت شکایات
جهت ثبت شکایت پس از ورود از پنل کاربری در قسمت ارسال تیکت می توانید انتفاد ، پیشنهاد و یا شکایت خود را اعلام نمایید
نسخه 5.0.0.1