جلسه بررسي مشكلات اداري دهياري‌ها تشكيل شد
جلسه بررسي مشكلات اداري دهياري‌ها تشكيل شد
مسايل و مشكلات اداري دهياري ها از جمله احكام صادره توسط مراجع حل اختلاف اداره كار عليه دهياري ها 29 شهريور طي جلسه اي با حضور معاون امور دهياري هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور و تني چند از مديران اين سازمان و مديران كل دفاتر امور روستايي و شوراهاي استانداري ها بررسي و در خصوص آنها تبادل نظر صورت گرفت. به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور، دكتر قرباني معاون امور دهياري‌هاي سازمان در اين رابطه عنوان نمود كه احكام مذكور، در پي شكايت دهياراني بود كه خدمت آن‌ها در دهياري خاتمه يافته و شوراي روستا فرد ديگري را به‌عنوان دهيار جديد انتخاب نموده‌است. وي ادامه داد: بررسي آراي صادره مبني بر بازگشت به كار دهيار خاتمه خدمت يافته به دهياري و يا پرداخت كليه حقوق و مزاياي معوقه از سوي مراجع ذي‌ربط در اداره كار حاكي از عدم عنايت به ضوابط و مقررات مربوط به دهياري، مقررات مرتبط با نحوه انتخاب دهيار و ضوابط مربوط به خاتمه خدمت دهياران، مقرر در آيين‌نامه اجرايي تشكيلات، انتخابات داخلي و امور مالي شوراهاي اسلامي روستا و نحوه انتخاب دهيار مي باشد كه مشكلات عديده‌اي را براي دهياري ايجاد كرده‌است. اين جلسه كه در سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور تشكيل شد، مصوباتي نيز داشت كه شامل اين موارد بود: تأكيد بر پرداخت به‌موقع حق بيمه و حقوق و مزاياي دهيار و پرسنل دهياري و ضرورت شناسايي قصور دهياران و مسئولين امور مالي دهياري‌ها در اين زمينه، صدور بخشنامه‌اي توسط وزير محترم كشور به منظور شفاف‌سازي و تسهيل در امور اداري دهياري‌ها پس از اخذ مشكلات از استانداري‌ها، الزام فرمانداران، بخشداران، شوارهاي اسلامي روستا و دهياران به پيگيري و دفاع از حقوق دهياري جهت ممانعت از صدور احكام بر عليه دهياري و لزوم شناسايي تخلفات اعضا و شوراهاي اسلامي روستا، دهياران و نيروهاي دهياري و ضرورت پيگيري تخلفات.
ثبت کننده: نیکی ولی کریمی
تاریخ: 1400/07/12
تعداد بازدید: 601





نظرات کاربران
راهنمای مشتریان
ثبت شکایات
جهت ثبت شکایت پس از ورود از پنل کاربری در قسمت ارسال تیکت می توانید انتفاد ، پیشنهاد و یا شکایت خود را اعلام نمایید
نسخه 5.0.0.1